piatok 15. mája 2009

Panzer II Ausf.C








Na súťaži v Bratislave som si kúpil novinku Panzer II od firmy TAMIYA. Stvabenica ma velmi jemne a presne detaily a všetko do seba zapadá bez najmenších problémov. Firmy využila nové technológie, preto boli už úseky pásov presne naohýbané, čo napodobovalo previs na skutočných vozidlách. Podvozok je velmi detailný, ale pružiny a kolesá majú stopy po deliacej rovine. Vďaka úsekom pásov sa skladajú bezproblémovo. V stavebnici je aj malá časť interéru veže, spolu s peknou figúrkou. V stavebnici je aj jeden malý lept, ktorým nahrádzame ochranný plech na výfuku. Na sfarbenie som už zvykom použil farby tamiya. Použil som 4 odtine farieb: german grey+dark grey+buff+blue (7:3:2:1). ZABAHNENIE: Na znázornenie silne zablateného podvozku som použil ako prvú a podkladovú vrstvu blata zmes pigmentov P027 Light dust (10%), P029 Brick dust (30%), P028 Europe dust (40%) a zvysných 20% tvorí sádra. túto zmes nanesieme v malej vrstve. Daší krok je napodobiť ešte čerstvú hrubú vrstvu blata. na túto zmes som použil zmes z preschádzajúceho krokua pridal P034 Russian earth a vynechal Light dust. sádrou som zmes poriadne zahustil, čo pomohlo efektu. Zmes som naniesol hlavne okolo pružín a pojaazdových kolies. Ďaľším krokom bolo napodobit čerstvú vrstvu blata. Zmes je z pigmentov P028 Europe dust, P029 brick dust a P034 russian earth, túto zmes som silne zriedil pripravkom Thinner for washes a zo zmesi som potom pridal leklý syntetický lak revell 01. zmes musí byť dostatočne riedka. nanášal som ju v okolí kolies a pod blatníky. Tento krok môže modelu veľmi pomôcť, ale zároveň ho môže uplne potopiť. Takže to treba s mierou. takto zaschnutý podvozok som jemne preprášil silno rozriedeným buffom (XF-57) a flat earth (XF-52). posledným krokom bolo znázorniť špliechance na podvozku. Zmes pigmentov (hore uvedených) som zriedil vodou a nabral na štetec (musí byť konzictencie asi ako farba) a na papier prestrekol pištoľou, keď na štetci bolo zmesi "akurát" (sami poznáte koľko mu stačí) prešiel som na model. štetec "namierime" na miesto a prestriekneme pištoľou. podobne môžme napatinovať aj kolesá a pásy. Takto som napatinoval celý podvozok. Odreniny som naznačil umbrou pálenou a zosvetlenou základovou farbou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára