piatok 14. mája 2010

Crusader Mk.III 1/48

V jedno upršané nedeľné ráno som sa zobudil so zistením, že do súťaže Modellbrno 2010 zostávajú už len necelé 2 mesiace. Mal som teda dve možnosti. Buď do Brna nič nozoberiem, alebo Marder poputuje na nejakú dobu naspäť do poličky (bojový priestor je dokončený) a budem sa teraz naplno venovať Tamiyáckemu Crusaderovi. Vybral som si 2. možnosť

Stavebnica je podľa mňa na dosť vysokej úrovni. detaily su ostré ani na veľkých dieloch som nenašiel nijakú deformáciu. Pásy sú z krátkych úsekov a jednotlivých článkov. Kovová korba je trošku nudná a bez akých koľvek detailov, ale 95% bude zakrytá kolesami a prachovými zástenami, ktoré sú v stavebnici po dva druhy (zo 4 častí a z 3 častí). Najväčšie chyby stavebnice sú prachové filtr v zadnejk časti korby. Po zlepení sa tam vytvoria dosť veľké schody, ktoré som musel zameliť. Niečo podobné bolo aj pri prídavnej palivovej nádrži, kde som pretmelil spoj. Je veľmi pravdepodobné že tieto chyby som spôsobil svojou nepozornosťou alebo len "krivými rukami". K modelu som pôvodne plánoval podložku, ale nakoniec som sa rozhodol len pre podstavec a figúrku čo model oživý. Predloha sa pohybovalal v okolí Tunisu kde je kopu piesku a prachu. preto bude celá stavba zaujímavejšia. Model s púštnou kamuflážou som ešte nerobil a je to pre mňa veľká výzva.

Model som mal zlepený už v utorok minulý týždeň, ale až teraz som kúpil baterky do foťáku preto Pridávam len orientačné fotky. ešte zostáva odvrtať ústie hlavne na gulomete a zatmeliť prepadlinky na periskopoch. Poklop a hlaveň ešte niesú prilepené, lebo som sa ešte nerozhodl či použijem figúrku a akú kamufláž vlastne budem robiť, pretože v stavebnici majú kamuflážne verzie aj rozdielne hlavne.


2 komentáre:

  1. Pekne čisto postavené, vyzerá, že to pasovalo naozaj dobre. Sa teším ako sa popasuješ s pieskovou, držím palce! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. áno, pasovalo to všetko pekne až na tie vzduch. filtre.

    Kamufláž už mám skoro hotovú. už len opraviť pár detailov a pôjde do laku ;)

    OdpovedaťOdstrániť